Blog kategorie
Wybieramy smar

(powiększ)

Chciałbyś przesmarować swoją deskę lub narty? Mam dla Ciebie kilka cennych informacji, które mam nadzieję pomogę w podjęciu decyzji, jaki smar wybrać. Szwajcarska firma TOKO w swojej ofercie ma całą gamę smarów. Po pierwsze musimy sobie zadać pytania; tanio i uniwersalnie; czy drożej i specjalistycznie? Większość serwisów stosuje smary uniwersalne na każde warunki. Pasjonat będzie poszukiwał smarów doskonałych.
Jaka jest różnica między nimi, smar typu Non-flouoro (NF) jest smarem ekologicznym i biodegradalnymi, jest następcą smaru hydrocarbonowego (CH) i jest polecany dla przeciętnego Kowalskiego.
Natomiast smar wysoko - (HF) i nisko - fluorowe (LF) są wykonane w najnowszych technologiach TRIBLOC (- nowe, ulepszona parafina, - nowy ulepszony, związek fluoru, - specjalny antystatyczny dodatek). Fachowcy piszą, że zalety tej technologii to: (- wyjątkowe właściwości poślizgowe, - doskonałe wartości przyśpieszenia i maksymalna odporność na brud i wodę). Nasz serwis oczywiście oferuje także usługę Premium, do której stosujemy smary LF, który traktujemy jako bazę pod smar typu TOP FINISH, czyli 100 % fluorocarbonowy smar "JetStream Bloc" (jest to pełnofluorowy smary do nart zjazdowych wybierane przez ekspertów i zawodników - przeznaczone głównie do użytku w sportowych nartach z grupy Race).
Jednak zaprzyjaźniony serwismen powinien Ci powiedzieć - jak nie zamierzasz osiągać strasznych prędkości na stoku i twój sezon jest dość krótki - nie przepłacaj, smar NF w zupełności Ci wystarczy.
Z tych najbardziej wskazanych do naszego klimatu mamy do wyboru smary żółte, czerwone i niebieskie, choć te ostatnie są na arktyczne mrozy i chyba obecnie powinniśmy je sobie, w naszym kraju darować (chyba że się klimat zmieni). Ale oczywiście polecam dla osób jeżdżących np. za granicą, w wyższych partiach gór. Każdy z nich ma określony zakres temperatury śniegu i powietrza - dla którego jest optymalny (kwestie rozróżnienia smarów w oparciu o temperaturę śniegu obrazuje ilustracja powyżej - choć kto mierzy temperaturę śniegu przed wyjściem na stok (z pewnością robią to serwismeni na zawodach), na szczęście na każdym opakowaniu podawana jest też sugerowana temp. powietrza - jak w nią trafić serwisując deskę lub narty przed sezonem to Wam nie powiem :).
W gamie NF, LF i HF jest też smar czarny "Black" smar z dodatkiem DLC (Diamond Like Carbon) zwiększający twardość ślizgu, czyniąc go bardziej odpornym na ścieranie, brud i zanieczyszczenia, dodatek ten stanowi bazę pod inne smary. W miejsce molibdenu został zastosowany związek węglowy - zbliżony do budowy diamentu. Jak podaje producent smar ten używany jest, jako podkład na zawodach "Puchar Świata" (proste - dla zawodowców) lub jako składnik mieszanki na brudny oraz agresywny, sztuczny śnieg.
Na dużą pluchę został opracowany smar wysoko-fluorowy (HF) AX134, który wg. producenta stanowi "tajną broń" dla zawodników, kiedy temperatury są mocno dodatnie, jest ciepło i śnieg jest mokry (na indywidualne zamówienie 2SKI wykona dla Ciebie taką usługę w trakcie sezonu, jakby zima była kapryśna).
Jak wszystkie te produkty stosują zawodowcy (dobrze prezentuje ww. wykres). Widzimy tu, że smary dobieramy, także nie tylko w zależności od rodzaju śniegu na którym jeżdżą zawodnicy (nowy śnieg, stary śnieg oraz sztuczny), ale również od rodzajów nart; zjazdowe (Alpine) i biegowe (Nordic). Wykres ten pokazuje też rodzaje proponowanych smarów w zależności od temperatur i wskazanych rodzajów śniegu.
Po ostatnim szkoleniu szkoleniu w Kielcach do oferowanych usług Premium dodałem smar Helix, jest to smar z grupy "Top Finish" z najwyższej półki (charakterystyczny efekt skroplonej wody na narcie - miał miejsce właśnie po zastosowaniu tego smaru, podsumuje go krótko: bardzo szybki i dla profesjonalistów).
W gamie smarów TOKO można jednak znaleźć smar dla każdego tj. NF "All in One" - który jest uniwersalnym smarem na każdą zimową aurę, polecany na temp. powietrza od +10 do -30, więc trudno nie trafić :)

Ps. Jakby ktoś miał nadal dylemat, przed dokonaniem zakupu Vouchera proszę o kontakt.

Pozdrawiam,
Robert Pawlak - 2SKI
tel. 605655119

 
kliknij, żeby dowiedzieć się jaki smar wybrać.

Blog chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl