Przejdź do Facebook

Smarowanie nart to ze spokojem można powiedzieć pewna sztuka. Bardzo ważne jest przede wszystkim przygotowanie podłoża. Tą wiedzę musimy zachować dla siebie 😉 skupimy się na zdradzeniu rąbka tajemnicy odnośnie samych smarów. Żyjemy w czasach gdzie dbamy o nasze środowisko, za tym trendem podążają producenci smarów do nart. Szwajcarska firma TOKO, której smary używamy w naszym serwisie, zgodnie z wytycznymi UE usunęła ze swojego składu fluor także posługujemy się obecnie smarami bezpiecznymi dla środowiska. Jeśli chodzi o smary należy wspomnieć o ich gradacji co do temperatury. Osoba biorąca udział w zawodach mają dobierane smary przed zawodami, smarowane narty w specjalnych budkach serwisowych, ma to związek z doborem rodzaju smaru w zależności od temperatury na stoku czy skoczni. Dlatego w większości serwisów w kraju stosuje się smary uniwersalne, ich uniwersalność tyczy się dużej rozpiętości temperatur w której smar będzie spełniał swoje funkcje. Chcę Was dzisiaj wtajemniczyć, w kwestie doboru smaru do smarowania sprzętu narciarskiego, czy snowboardu – chodzi o mieszankę smaru na sztuczny śnieg. Nie jest to chwyt marketingowy. Faktycznie serwisant na życzenie klienta (przewidującego sztuczny śnieg na stoku, który znajduje się na większości stoków w Polsce i nie tylko ) zastosuje oprócz smaru uniwersalnego również smar tzw. czarny TOKO, w którego zawartości jest DLC (Diamond Like Carbon). Żródło „Wikipedia” na temat tego składnika pisze w następujący sposób; „DLC – węgiel diamentopodobny to klasa amorficznego materiału węglowego, który wykazuje niektóre z typowych właściwości diamentu. DLC jest zwykle nakładany jako powłoki na inne materiały, które mogą skorzystać z takich właściwości. Podsumowując taka mieszanka smaru utrzyma się na ślizgu dłużej, zapewniając na sztucznym śniegu komfort nasmarowanych nart/snowboardu na dłuży czas. Z pewnością na poziom „zużycia” smaru ma jeszcze wpływ wiele czynników od warunków pogodowych, technikę jazdy, czy intensywność jazdy, ale dla pasjonatów sportów zimowych wprowadzamy obecnie taką możliwość bez dodatkowych opłat, będzie to Wasz wybór i nasza sugestia dla klienta w zależności od wybranego kierunku wyprawy w góry. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług serwisowych.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.